Fotokurs med selveste Canon!

Jeg elsker å ta bilder! Spesielt liker jeg å finne små, vakre detaljer i det jeg ser rundt meg. Men - på tross at vi har et relativt oppegående fotoutstyr, har jeg på ingen måte forsøkt å utnytte potensialet i kameraet... Nå skal det sies til mitt forsvar at jeg ikke er av dem som bare har brukt kameraet på autoinnstilling; jeg skrur og fikser, men problemet er at jeg ikke aaner hva jeg gjør! Noen ganger blir bildene fine, andre ganger ser de bare ikke bra ut...

Fotograf: Jeff Aschoug, ambassadør for Canon. (Fra Canon sine nettsider.)
Kanskje - om jeg øver, kan jeg ta like fine bilder om en stund..? :)

Så fikk jeg mulighet til å komme på kurs med Canon og Staples. Forventningsfull møtte jeg opp sammen med et 30-talls andre interiørbloggere, klar for å opplyses. Og opplyst ble jeg ;-) For det er jo nettopp lyset som er utfordringen når en liker å ta bilder inne. Fotograf Stian Gregersen forklarte, så selv jeg forsto. Nå vet jeg i hvert fall hva det dreier seg om når jeg hører begrepene ISO, blender, lukker og hvitbalanse.  

Ved første anledning skal jeg teste ut det jeg har lært - så får vi se om kurset redder julebildene :) 
Takk til Staples og Canon for et interessant kurs - og for overraskelser. Det liker vi! 

Kommentarer

Populære innlegg