Velkommen til oss!



På en måte har jeg vegret meg litt for å ta deg med hjem til oss.  Ikke ta det personlig - det er ikke deg det er noe galt med, det er meg ;-) Saken er nok rett og slett at jeg har et snev av prestasjonsangst. Det er en sak å vise fram andres lekre og kreative interiørbilder på bloggen min Det er det en helt annen sak å presentere sitt eget hjem, sine egne, hverdagslige ting. Det føles litt sårbart - og definitivt utenfor komfortsonen. Men, så velger jeg å gjøre det likevel - så kan du bli litt kjent med meg og interiørstilen min.

Jeg er ingen trendnisse, men jeg liker å følge med på hva som gjelder. Noe jeg synes er spennende, er å sjekke ut hva som er sesongens trender - og så gå på loppis eller Fretex for å se om jeg finner noe som er innenfor trendbildet. Og det finner jeg overraskende ofte. Jeg har mange Fretex-funn her hjemme.

Så skal jeg ikke stikke under en stol at jeg fort kan la meg fjetre av vakre gjenstander i interiørbutikker. Noen ganger velger jeg å kjøpe noe også. Men jeg har litt vondt for å bruke mye penger på dette, så de store design-navnene finnes ikke hjemme hos meg. Og det er jeg helt komfortabel med. Jeg nøyer meg med å sikle på bilder fra de store trendsetterne... :)

Sølvfat på løveføtter :) 
Jeg liker å hvile øynene på kombinasjonen av blankt/matt/natur/glatt/struktur. På bildet over ser du en favorittt. Sølvfatet fikk vi av den nydelige mormoren min - hun kjøpte det for egentjente penger for å investere til familien. Da vi kjøpte vårt første hjem, fikk vi det i innflyttingsgave. Jeg elsker ting som har en historie - og som i tillegg er vakre. 
Natur! - igjen! Jeg digger den nordiske stilen - men jeg må innrømme at jeg nok at hatt en litt nordisk stil en god stund før det ble så hot i fjor; Om det er et tegn på nese for trender - eller rett og slett mangel på én, er ikke godt å si :) Gråor må - trendnese eller ei - uansett være noen av de vakreste kvistene en kan ta i hus. Heldigvis bor jeg slik til at jeg finner sånt både her og der. Lykke! :) 

Hvis du kikker nedover på siden, finner du flere bilder fra hjemmet mitt - litt ujevn kvalitet og ikke av de aller nyeste, men det gir deg et inntrykk av min interiørsignatur; gammelt - nytt - arvet - anskaffet - polert og pusset opp om hverandre. 






Hjemmelaget lysekrone 
Fra stuen inn mot kjøkkenet. Et av favorittmøblene; en arvet gullkommode med løveføtter, i forgrunnen. 
Kjøkken/spisestue. Kjøpt på Finn.no og malt med bengalakk :) 
Stua - med sofa fra IKEA ;) og arvet peis fra kjærestens mormor. 

 Takk for besøket! :)





Kommentarer

  1. Hei skjønne deg:)
    Skjønner litt kva du meiner,det er ofte lettere kanskje å vise inspirasjonsbilder enn hos seg sjølv,det er jo litt meir skummelt å vise hos seg sjølv og lure på kva folk synest!men det som er så flott i denne bloggverden at alle har forskjellige stiler og så lenge ein trivst med det ein har og personligheten lyser ut så henter eg inspirasjon hos alle eg,du må bare forsette å vise bilde hos deg sjølv og,synest de er flott med arvemøbler og ting funne på loppis og så ,her har vi ein søppelplass med et eget lager der folk kan sette fra seg godt brukandes ting og der har eg gjort noken fine gratis kupp,knallkjekkt:))
    Du har det så koselig:)
    Ein flott dag til deg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Artig å lese Heidi:)Du har det kjempefint! Lyst og trivelig. Jeg ble litt nyskjerrig på den hjemmelaga lyskrona, skulle gjerne sett litt mer av den ;)
    Loppis/brukthandel er morsomt og kreativt! Ha en nydelig helg.

    Klem Anita

    SvarSlett
  3. Hei, begge to! Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, det betyr mye! :) Anita - det kan godt hende jeg viser mer av lysekrona senere. Det er rett og slett en gammel messinglampe jeg har malt "litt slurvete" med grov pensel for å få et litt ujevnt uttrykk, Jeg ville at messingen skulle skinne gjennom her og der. Akkurat nå har jeg hengt på den prismer og sølvkuler, men jeg har planer om å endre den litt snart. Det fungerer jo litt sånn at en kan dekorere litt etter humør :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Det er veldig stas med kommentarer, så legg gjerne inn et lite "Hei" :)

Populære innlegg