Om ugler, lys og regn.

November... I år har denne måneden vært mørkere enn ellers. Heldigvis har den vært fylt med lys - tidlige kvelder og mørke morgener gir en gylden mulighet til å tenne masse lys inne.

I tillegg liker jeg bedre og bedre gulltrenden - hvordan lyse opp bedre enn med litt god, gammeldags glam? :)

En dag kom min lille snupp på fem år gledestrålende hjem fra barnehagen med en kvast strå og et blåbærris - hun mente det ville være fint å pynte med. Hun kunne ikke hatt mer rett! Se på bildet ved siden av; ble det ikke lekkert når jeg danderte det oppi gullvasen fra Bloomingville? Kombinasjonen gull/gammelt tre synes jeg også er fin... Kontraster appellerer.

Trender eller ikke - jeg er egentlig ikke spesielt opptatt av å følge trender. Men om trendene matcher det jeg allerede liker, lar jeg meg lett inspirere.

Og noen ganger kommer trender inn i huset på helt andre måter...:



Selvfølgelig har jeg observert invasjonen av alle skogens dyr inn i stuene til folk i form av sengetøy, puter og nips - men jeg har liksom ikke vurdert å kjøpe en slik artefakt selv. Så, hvordan har det seg at jeg likevel har en ugle tittende på meg fra sofakroken?

Forklaringen er knyttet til min lille pjokk på tre år. I barnehagen har de hengt opp et bilde av en ugle, som Pjokken av en eller annen grunn kaller "Angelicus". Det latinske navnet, kanskje? Jeg har ikke klart å finne ut av det... Uansett - jeg har blitt meg fortalt at Pjokken og Angelicus har lange "samtaler" - spesielt om den første til avveksling har valgt å gå på do... Så, da Pjokken fant igjen sin gode venn i form av en pute på Living, var ikke moren vond å be - kanskje kjøpet kunne resultere i en bleiefri unge...? Som en ekstrabonus, ser uglemor fin ut i sofaen også ;-)










Kommentarer

Populære innlegg