Trend og tradisjon

Jeg er todelt. Jeg synes det er veldig fint med et lyst og luftig interiør, men når jeg kommer til jul - da blir jeg rød og tradisjonell. Jeg er klar over at jeg kanskje skiller meg litt ut i interiørbloggerverdenen - her er jo refrenget ofte hvit jul... Ikke et ondt ord om det - det er bare at jeg tenker litt annerledes på dette feltet.

For å uttrykke meg klart: Jeg er ikke rød i den forstand at det dukker opp masse kitchy nisser og deres medsammensvorne i førjulstiden. Derimot har jeg røde lys. Kanskje til og med har en rød duk og noen andre røde ting. I tillegg har jeg ulike ting jeg tar fram år etter år - og nei - det er nok ikke spesielt trendy, men det skaper min personlige stil.

Rødt er en farge som gir energi. I Kina er rødt forbundet med hell og lykke, mens den i India signaliserer ekteskaplig lykke og evnen til å se innover i seg selv... Dessuten er rødt en av trendfargene som for ett år siden ble spådd for 2012. Dog i fare for å være litt sent ute med 2012-spådommen, så slår jeg et slag for rød jul - i trenden, selvinnsikten og ekteskapets tegn ;-)



Kommentarer

  1. Her er det også rødt Heidi:)
    Bare ikke riktig enda... det kommer litt nærmere jul:)

    Gratulerer som ekte NIB'er, så gøy!!

    SvarSlett
  2. Hei! Gratulerer- og stå på med siden din! Moro å se og lese.
    Klem fra Fru Pedersen

    SvarSlett
  3. Synest det som er så flott er at alle er forskjellige og me kan finne inspirasjon hos alle uansett stil og farger,herlig med mangfold i bloggverden:))
    Litt rødt må eg ha,og juletreet får rødt på seg..
    Klem klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Det er veldig stas med kommentarer, så legg gjerne inn et lite "Hei" :)

Populære innlegg